NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 4. februar 2011

Igang på Mallorca, første inntrykk av scale.

Da her jeg kommet ned til strålende vær her på Mallorca. Denne gangen er jeg her for å kjøre meg inn på ny sykkel, terreng! Det er veldig uvant å komme på terrengsykkelen igjen. Det suger litt ekstra krefter, man sitter annerledes men det er mere gøy..

Igår når jeg kom ned ble det bare et par timer med lek rett utenfor Palma. Alltid gøy å hoppe, kjøre på bakhjulet og andre ting når man har ny sykkel.

Idag var det en lengre tur på 3 ,5 time. Syklet opp til Valdemosa så en hard men gøyal runde rundt på fjellet der. Denne runden er så sykt tung fra valdemosa og opp til første topp. Jeg har aldri klart å komme opp det bratteste her før, men idag gikk det. Her har jeg det letteste giret jeg har og enda er det tungt.

Når man er ferdig med det brateste så blir det litt gåing før man er helt på toppen. Herfra og ned er det kult men teknisk. Kjente det er lenge siden jeg har kjørt teknisk. Hadde veldig armpump når jeg var i valdemosa igjen. Har du terrengsykkel her nede og er i bra form samt ganske bra teknisk så test ruta. Bilder av turen helt i bunn.

Her er ruta:


Første inntrykk av scale:
Dette er en helt ny sykkel og er ganske stor forskjell fra tidligere scale. At sykkelen er mere komfortabel er det liten tvil om. Man merker det veldig når man sykler fort på små dumpete underlag. Den spretter mye mindre enn før. At nå den kommer uten integrert pinne er nok også med på å gjøre den mere komfortabel. En annen ting er geometrien. Før måtte jeg ha XL nå sitter jeg fint på en Large uten at den føltes noe særlig mindre.

Jeg trur at det blir lite fulldempa på meg i år. Enkelt og greit fordi scalen har blitt såpass mye mere komfortabel å sykle på samt at jeg har 29ern jeg kommer til å bruke i de værste rittene. Blir gøy å få mere turer i terreng med den.

Her er noen bilder fra dagens tur:

Valdemosa i fin været:


Grusen inn før det begynner å stige:


Her er det til tider veldig bratt:


Siste sti mot toppen:


Innover fjellet:


Utsikt fra toppene:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar