NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 7. januar 2011

Lommetyver! Ikke liker jeg dem!



I dag var det klart for en hviledag og tur til Palma. Jeg skulle kose meg rundt i byen ta bilder og sitte på cafe.. Nå fikk jeg gjort det også, men det ble ikke helt som forventet..

For å ta det første først for de som ikke kjenner meg. JEG HATER INNKASTERE; GATESELGERE OG LOMMETYVER. Jeg blir sur, lei og klarer ikke å forholde meg til det. Når de i tillegg skal ta meg i hånda blir jeg helt fra meg.. Jeg tar folk jeg vil bli kjent med i hånda, ikke folk som skal ”robbe” meg for penger eller ha meg inn for å spise på et shabby sted.. Bra steder har nemelig sjelden innkastere.. Gateselgere har også sjelden noe jeg vil ha, eller egentlig aldri. For skulle de ha noe som jeg ønsker meg, for eksempel en Ipad så er den jo stjålet..

Så utfor katedralen i dag tuslet jeg alene oppover da en dame kom bort til meg. Så helt ok ut i klærne og greier. Samt at det var 2 til damer som gikk rundt der med noen kvister med blader på. Nå har jeg vært mye i Palma og de feirer det mest utrolige så når hun kom å stakk denne planta ned i skjorta mi tenkte jeg ikke så mye over det. Hu masa på spansk at det var noe med noe konger å gjøre og at jeg må betale 1 cent.. DA begynte jeg å bli litt lei alt. Men tenkte det er sikkert en feiring av et eller annet slag, så lenge det ikke er som misstelsten at jeg må kysse dama er det greit tenkte jeg..

Nå hadde jeg ikke annet en 20 cent og den ville hun ikke ha! Hva faen er dette for en bøtteballett som ikke vil ha 20 ganger mer enn det koster. Glemte å nevne det, men jeg er ikke tålmodig! Så jeg ba dama ta de 20 centa og den dustete planta å stikke. Da kom selvsagt de 2 andre damene og kakla på spansk også. Da kom jo det klassiske, nå var det veldig viktig at jeg skulle ha sånn plante i lomma! Og hu stakk den ikke lett nedi heller, her gikk hele hånda nedi bukselomma… Selvsagt den lomma jeg tok opp 20 centen fra..

Hadde dama vært fin og jeg hadde vært singel så kunne hu ha rota litt rundt i lomma, men hu var ikke så fin og jeg har dame. Nå står jeg i midten av 3 kaklene spanske damer, det hadde vært tøft nok om de ikke skulle stjele fra meg i tillegg. Når jeg fikk dratt hånda ut av lomma hadde hu selvsagt 30 euro fra meg der, men fikk brekt opp hånda hennes og tatt tilbake pengene.
Nå skal det sies at dette kanskje var spanias dårligste lommetyver da jeg hadde kamera på skuldra, lombok i baklomma, iphone i andre lomma og de fikk ikke med seg noe som helst. Men de klarte å gjøre meg såpass irritert at den neste timen gikk jeg bare å sparket i bakken og hadde mest lyst til å drukne hele gjengen.
Så moralen er: Er du i Palma og det kommer damer med pinner/blader mot deg så stikk. Så sant du ikke har skikkelig lyst på dissa stygge plantene da…

Ellers har jeg hatt en bra fridag så langt og koser meg nå i trygge omgivelser hos Marion (cafe ved siden av Fontanellas hotellet), har også vært på fibornaci og drukket KONGE kaffe..

Noen bilder fra Palma idag. 19,5 grad og sol.. DIGG.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar