NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

torsdag 6. januar 2011

Gran Canaria Guide del 4. Trening for de som ikke trår..

Gran Canaria Guide del 4: Fjelltur

Dette er skrevet av Ida og er vist å anbefale hvis man har med seg koner osv..


Min kusine Andrea har flyttet til Gran Canaria for å jobbe som Ving-guide, og hennes mor, min tante, var på besøk samtidig som vi var nedover i desember. Tante-Linda er veldig glad i å gå i fjellet, og har vel vært opp de fleste toppene hjemme i Norge. Det har ikke jeg for å si det sånn. I utgangspunktet er ikke jeg spesielt glad i fjellet i det hele tatt. Så når tante-Linda foreslo at vi skulle gå på fjelltur på Gran Canaria var jeg mildt sagt skeptisk. Ole-Christian jublet over ideen og til slutt lot også jeg meg overbevise.

Fredag morning, kl 8.30, ventet vi i en busslomme i San Agustin for å bli hentet. Ut av minibussen hoppet en svenske ved navn Bjørn som kunne fortelle at han hadde bodd 15 på øya og drev med hiking, terrengsykling og windsurfing både som hobby og jobb. Vi ble fortalt at vi skulle opp til Santa Lucia sammen med rundt 15 andre og at siden været denne dagen var ustabilt måtte vi muligens korte ned turen noe. Helt okei for meg! I utganspunktet kunne vi nemlig velge mellom 8 km, 10 km og 14 km.
Det var 3 svenske guider med på turen, og underveis kunne de fortelle utrolig mye spennende om områdene vi gikk i, fakta og historie om øya. Guidene bidro i stor grad til at turen faktisk var kjempefin! Overraskende nok likte jeg det veldig godt! Landskapet var helt fantastisk, tempoet helt passe, og været helt ok. Vi hadde strålende sol, piskende regn, vind som nesten blåste oss overende, men med gode sko og en vindjakke var det null stress. Underveis stoppet vi for lunsj (matpakke og drikke må medbringes i egen sekk) og hele turen tror jeg vi brukte rundt 3-4 timer på. Vi gikk fra Santa Lucia til Temisa om jeg ikke husker helt feil.

Så er dere på familietur/vennetur, og vil oppleve noe litt annerledes enn sykkel/bading/party, vil jeg virkelig anbefale dette. Kjempegøy å se øya fra en litt annen side! Ikke noe problem å ha med barn heller, sålenge de er i stand til å gå på egne ben vel og merke. Men spør først.
Turen kostet 20 eller 25 euro (husker ikke) og det inkluderer da skyss til og fra fjellheimen.

For mer info gå inn på http://www.rockyadventure.com
eller ring +34 615932589 / +34 928157265





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar