NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 28. desember 2010

Målsetninger 2011.

Målsetninger 2011:

Etter en ganske så bra sesong 2010 ser jeg mot en ny sesong. Sesongen 2010 var hovedmålet å ta mitt første NM gull som jeg også klarte. Hadde også flere andre bra plasseringer. Men det viktigste av alt var at jeg hadde en større fart på rundbane rittene enn jeg har hatt før.

Så hva er målene for 2011?

For det første er det å kunne ha den farten jeg har hatt på de beste rittene i år mer javnt over alle rittene. Målet er også å ta enda et skritt mot å bli bra i bakker samt mye bedre teknisk.

Slik jeg ser på det nå så kommer også satsingen til å være lagt litt ut ifra hvordan det blir med landslag osv. Jeg ser ingen vits i å skulle plukke UCI poeng for norge hvis jeg aldri blir tatt med på noe. Da kommer jeg heller til å dreie mer mot maraton i inn og utland. Skal jeg reise rundt og Raumerrytter bruke penger på dette så må jeg også føle at jeg blir satset på av de som faktisk tar ut de som kjører VM og OL. Jeg har vært blant de beste i Norge siden jeg startet i 2005 og fortsatt ikke vært i mesterskap! Fortsetter det slik så gidder ikke jeg å bruke penger på at de skal kunne sende en annen til VM og OL.

Når jeg ser på ritt er hovedmålet i år Birkebeinerrittet. Når Raumerrittet er ferdig vil det bli full trening mot Birkebeinerrittet forhåpentligvis VM. Jeg vet jeg er en av Nordmennene som har mulighet til å vinne så da skal jeg gjøre et realt forsøk i år.
Samt et annet hovedmål er å komme til VM samt være i form.

Andre mål:
-Første skikkelige UCI seier (utenfor Norge)
-Seier Raumerrittet
-Seier NM rundbane
-Være med på at en fra Kalas vinne Cykelvasan


-Få min del av poengene så Norge for plass til OL

Nå er det jo slik at når man stiller på norske ritt er alltid målet og vinne (når det er litt større ritt). Jeg har nå kjørt i mange år så det er seiere som teller i utgangspunktet.

Så får vi se hvordan ting utvikler seg etterhvert. Jeg syntes sykling er fantastisk moro (i snitt over et år) men samtidig må jeg ha fremgang og få resultater. Jeg er ikke en som elsker å trene men jeg elsker å prestere. Samtidig har jeg syklet noen år her hjemme og vinne en norgescup seier gir meg ikke det helt store mere. Så derfor må jeg finne nye utfordringer i feks utlandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar