NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 26. november 2010

Årets "kåring". Utstyr, deler ++

Nå begynner året å nærme seg slutten, og neste års sesong nærmer seg med stormskritt.. Derfor har jeg tenkt å oppsummere litt fremover hva jeg har vært mest fornøyd med, beste treningsturer osv.. Jeg skal starte med deler og ting man bruker for å sykle fort. Jeg er så heldig at jeg sykler på det som jeg uten tvil vil kalle Norges beste lag å sykle på. På grunn av støtten vi får fra Raumerrittet har vi et lite, men et lag som er utrolig bra å være på. Ikke trenger vi å selge oss til høyestbydene, men bruke det vi har trua på.. Derfor får jeg testet mye forskjellige deler osv.. Her er første del av hva jeg har vært kjempe fornøyd med i år, noe har jeg kjøpt, noe er jeg sponset med:

Styre:
Jeg startet sesongen med styre fra Ritchey. Dette var bra det men var når jeg byttet styre på slutten av sesongen jeg ble hektet på noe "nytt".. Race Face Next SL Rizer. Dette styre kjøpte jeg hos Babracing.no på slutten av året for å teste rizer.. Og rizer var noe jeg falt helt for til rundbane bruk.. Kommer også til å bruke Rizer styre neste år. Hvilket merke vet jeg ikke helt enda, men rizer blir det på Rundbane sykkelen. På birken sverger jeg fortsatt til rett styre med barends.. Men har du litt dårlig teknikk test rizer styre..


Pedaler:
Pedaler er et problem hvert år da man ikke har fått i pose og sekk. Shimano er best på holdbarhet (ingen er vel i nærheten), Time ATAC har vært en bra mellom ting men litt vanskelig å få tak i, Exustar er lette men ellers ganske dårlige, Crank brothers er lette og bra men har vært veldig lite slitesterke, Look har bra vekt men blir også fort slitt..Speedplay har ikke kommet med sine nye pedaler enda.

Så på starten av sesongen startet jeg med gamle crank Brothers og tenkte jeg skulle bytte til Shimano da jeg var lei slark og dårlige lagere.. Så fikk jeg derimot snappet opp at crank Brothers kom med nye pedaler som skulle være bedre... Fikk så tak i de på ebay til sommerferien.. Crank Brothers 11, hinsides dyre.. Men dette er de beste pedalene jeg har hatt.. De er lette, bra å komme inn ut av samt bærer ikke preg av å være brukt i hele tatt etter et halvt år!! Lagrene er som NYE fortsatt.. Fantastisk bra men dyr pedal.. Men skal du ha lett og bra pedal kommer du ikke utenom..


Hjul/dekk:
I år har jeg hatt det beste hjul/dekk oppsettet jeg noen gang har hatt.. Og jeg går ikke vekk fra pariser igjen.. Tufo startet med at laget hadde noe kontakter i Tsjekia som lurte på om vi ville teste og evnt ta det inn til landet.. Dette var ifjor og jeg tok imot. I starten syntes jeg ikke det var så rått men når jeg først skjønte lufttrykk osv har det vært helt overlegent. I år som også de kom med det nye XC4 dekket har jeg aldri sett tilbake.. Jeg kommer ikke til å kjøre vanlige dekk igjen.. Nå har jeg brukt det på trening og ritt i 1,5 år uten en punktering samt noe av det letteste oppsettet man får.. Er en grunn til at snart alle de beste i world cup bruker dette selv om ikke dekkmerke deres lager pariser..


Næring:
På næringssiden er det 1 ting jeg ikke klarer meg uten og det er Herbalife Formula 1 shake.. Etter jeg begynte å bruke denne i år løsna ting og dette er min faste frokost hver dag.

Windose sin start krem og o2 booster gel er også fast følge.. Men det er en ting jeg ikke klarer å erstatte å det er shaken til Herbalife.


Klær:
Jeg tester jo alt fra Kalas og det er masse produkter der jeg er avhengig av i min trenings hverdag. Men det er særlig 2 plagg jeg er UTROLIG fornøyd med. Dette kom de med i år og heter Brios. Dette er trøye og bukse i nye materialer med en fantastisk passform.. Det gjorde det ikke nor verre at det var Brios mesterskaps tøy vi lagde..


Sykler:
2010 var året jeg endlig fikk kjøre for yndlingsmerke mitt igjen.. Dette var merke jeg startet å sykle på og har siden den gang vært malen jeg har brukt mot andre merker og så langt er det det beste.. Med scott i år har jeg ikke hatt ett problem hele sesongen!! Scott rammer i kombo med SRAM XX har vært helt rått og det råeste jeg har syklet på noen gang. XX gruppa har også vært over all forventning bra. Det ar bare funket og funket og funket..



Mere kommer fremover..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar