NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

onsdag 7. juli 2010

Yoga!! ALDRI igjen!!


Igår ble jeg lurt med på Yoga. Og det skjer ikke igjen for å si det slik. Makan til mambo jambo har jeg ikke vært med på noen gang...

For å starte med en ting: JEG ER IKKE NOE YOGA PERSON. Jeg er stiv og ikke spes tenkende utover det jeg skjønner. Skal man filosofere over hvorfor ditt og datt er til så er ikke jeg personen som er mest ivrig. Men nok om det jeg ble altså lurt med på Yoga igår fordi kjæresten og vennina hennes mente det var kjempe bra for meg. Etter litt om og men så ble jeg med. Tenkte vel egentlig at dette ville bli en bra tøye økt.

På plass i salen finner vi yogamatter å legger oss ut på gulvet. Da starter fiaskoen! "Hvorfor er vi her?" spør intruktøren. Da jeg var ny klarte jeg å holde kjeft og en av damene kom med det konge svaret om avslapping og tøying. Jeg tenkte for meg selv at dette var jo så riktig som det er mulig. Men nei da. Da sier instruktøren "Tjaaa man kan være her for det men yoga handler om å bli opplyst og klok!" Ha ha klok av å sitte der og puste. Yeahh right. Jeg sa det ikke men var jævlig nærme. Men det stopper ikke der. Neste hu vrenger av seg er "og så er vi her for å redde verden og gjøre gode gjerninger". Må si at jeg begynte å titte rundt meg:
1) hvor er kamerane? 2)er det ingen andre som ler?.

Så var det 10 min med snakking om hvor man skulle gjøre gode gjerninger + masse annet viss vass. Ærlig talt hvorfor må man trenge inn masse tull fordi man skal gjøre noen puste øvelser og tøye litt. Øvelsene er jo sikkert bra, men jeg gikk når det var igjen 45 min av timen. Sitte/stå/solhilsen/puste posetivt der i 45 min til var så uaktuellt at jeg dro og tøyde for meg selv.

Så til Yoga folket her er noen opplysende ting:

A)Verden blir ikke noe bedre sted av at dere sitter der tøyer og puster som om dere har Kols!

B)Det er ikke mulig å puste ut positiv energi. Enten puster du eller så puster du ikke. Ut kommer det hvertfall ikke positiv energi!

C) Du blir heller ikke klok eller opplyst av å sitte der. Du blir kanskje avslappet (så sant du ikke har en gal instruktør da blir du mest irritert/lattermild)

D)Julenissen finnes heller ikke.

PS. Hvis du som holdt timen skulle lese bloggen min så er det helt greit. For dette var komiske greier.

Så for dere som har lyst til å gå på Yoga, hold dere unna. Løp dere en tur, tøy ut med god musikk og ta en øl. Garantert bedre..

2 kommentarer: