NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

onsdag 9. juni 2010

Nye hjul på plass!


Igår kom en pakke jeg har ventet på. Colibri hjul fra Tufo. Det er det jeg og gutta i Team Kalas i svergie skal bruke som ritt hjul. Hjulene er strøkene med DT swiss 190 nav, Sapim CX ray og carbon felg. Med en vekt på under 1200 gram blir dette en skikkelig racing pakke. Greit 1200 er ikke så sykt lett mere, men total pakka med dekk blir lett. Veide de igår og med dekk veier de 2100 kg!! Dette altså med dekk som kan brukes Hardt samt ruller bra.

For å ta et eksempel:

Tufo Colibri med XC 2 plus =2100 gram

Skal man kjøre med vanlig dekk så må man ha lette hjul for å komme ned i samme vekt:

Race king 2.0 480 gram x 2= 960 gram
Slanger 100 gram x 2 = 200 gram
Da er man alt oppe i 1160 som du da ser skal man ha LETTE hjul for å komme ned i 2100. Selv om mn bruker guffe må man ned i hjulsett på 1 kg for å matche Pariser.

Gleder meg veldig til å prøve de til helgen på bærum og Svelvik. Er spent på hvordan de funker. De hjulene jeg har brukt til nå fra Tufo har veid 1350 gram. De har riktignok tålt mye mere enn jeg hadde trudd. Så håper og trur at disse er like lette.

Til info så selger jeg Tufo hjul og dekk for Original as.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar