NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

lørdag 29. mai 2010

Kosthold frem mot Raumerrittet!

Hva skal man spise mot et ritt som Raumerrittet? Det er som det meste vanskelig å si hva som er best for DEG. Men jeg kan si hva jeg har tro på og hva jeg gjør.

Væske:

Væske er viktig uansett hva slags kosthold man har. Et tips er å huske og drikke HELE uken. Start dagen med et stort glass vann. Det er alltid en bra start på dagen uansett ritt eller ei. Drikk deretter jevnt igjennom hele dagen fra mandag av. Da gjerne 3-5 liter fordelt utover dagen. På øktene du sykler denne uken skal du drikke 0,5 liter pr timer for å hindre at man "bruker" for mye av væske lagrene. Det er meldt varmt til helgen og jeg har god erfaring med å drikke Ringer+ i et par dager før. Det er rikignok en syk pris på det, men jeg syntes det funker.

Mat:

Jeg har trua på og ikke gjøre så mye fra eller til. Det jeg derimot har trua på er å være litt mere bevist dagene før. Med en gang man tenker bevist på kosthold så blir det gjerne bedre. Spis bra middager med karbo, protein og fett. Alt skal til for å få kroppen til og funke. Legg gjerne inn et ekstra måltid hver dag siste uken med ekstra Karbo. Trenger ikke gjøre det så avansert. Feks kok deg pasta og klin på litt pesto. Smack smack så får du i deg litt mere karbo.

Spis deg opp dagene før i uken og ikke siste dagen. Siste dagen spiser du vanlig slik at du ikke er så tung i kroppen på rittdagen.

For å ta en ganske vanlig dag for meg er ca slik:

Frokost: Harbalife Formula 1 shake.
Under trening: Windose bar, Herbalife Protein bar.
Etter trening: Herbalife Shake.
Lunsj: Salat med kylling.
Middag: Diverse middagsretter (wok, Kylling, fullkornspasta osv,)
Iløpet av dagen: Blir ofte at jeg får i meg en del nøtter. ikke hver dag men ganske ofte.

Prøver å være bevist på hva jeg får i meg uten å bli "gal". Men sånne små grep som fullkorn pasta istedenfor vanlig pasta. Skikkelig Juice istedenfor billig juice osv. Minst mulig sukker, sjokolade og andre søtsaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar