NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

mandag 3. mai 2010

Fulldemper? Eller ikke?


Jeg har nå syklet litt på fulldemperen jeg bruker i år en Scott Spark RC. Jeg har hatt lyst på fulldemper i flere år nå og har nå fått prøvd det ut litt.

Det første som slo meg når jeg syklet den var hvor stiv den var når den er helt låst samt at man føler det går sakte når den er åpen. Men det siste er en følelse man får men det stemmer ikke helt med realiteten. Selv om man føler det går sakte så gjør det faktisk ikke det.

Første rittet jeg brukte den i var Giant cup på torsdag. Dette var i en teknisk løype med korte klatringer, røtter og stein. I en slik løype kjørte jeg med demperen åpen rundt hele og det ga en helt utrolig følelse. Igjen føler man at det ikke går så fort, men man merker det på svinger sov at det går ganske så fort. Man sitter nede og så bare sklir det over hindringer.

I mitt andre ritt på sykkelen var i helgen. Lillesand MTB. Her fikk jeg testet den enda bedre da det var bedre folk med. Der jeg rykket fra de andre var på et jorde som var veldig ruglete. Her kunne jeg bare banke på mens de andre satt å hoppet. Med en gang man kom på asfalt grus var det bare å trykke på knappen så var det stivt. Dette er utvilsomt min nye rundbane sykling.

Så skal man ha 1 sykkel ville jeg uten tvil valgt fulldemper. I hvertfall hvis jeg skulle lagt ned en del penger i sykkel. For man er avhengig av å bruke litt penger på den så den ikke blir for tung..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar