NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

søndag 2. mai 2010

Helg på Sørlandet......

Å i Heiane:
Dette rittet gikk bra i 2 timer for min del men da stoppet det totalt opp. Fryktet det litt på forhånd da jeg ikke har følt meg i så veldig slag det siste. Etter ca 1 mil kom vi avgårde 9 stykker som egentlig syklet ganske sakte sammen da ingen vil ta noe ansvar. Jeg var ikke keen på å dra noe i hverfall da baker gutta hadde 4 stykker av 9. Så inn i noen myrområder ble det satt fart og ut kom jeg, Austad, Manengen og Torgersen sammen. Det ble så kjørt javnt til vi kom inn den lengste stigingen i teknisk terreng. Her fikk jeg så sykt hammern at jeg var i tvil om at jeg skulle komme til mål..

Jeg syklet så videre for å gjennomføre, men det viste seg at det var flere syklister som ikke var i stor form da det bare var Greg Saw og Nordskar som tok meg igjen. Ble nr 6. Ikke noe bra resultat men fikk et hardt ritt som også var planen for å komme i form etterhvert.

Løypa var TUNG, skikkelig tung. Den har fått veldig mye skryt på forhånd og jeg må innrømme at jeg trudde den skulle være enda mere teknisk. Det var mye grussykling her også, men mindre enn mange andre terrengsritt. Det som ikke var bra var merkingen. Når man i hvert eneste kryss må skikkelig se etter hvor man skal er det for dårlig merket. Er faktisk noe av det dårligere merket jeg har sett på et sykkelritt. Men løypa var hard og mye kule partier.

MTB Lillesand:
Ranking ritt som gikk utifra Lilesand sentrum og for en løype!! Dette var helt rått. Norgescup eller NM her hadde vært knall. Løypa var veldig hard til å være dagen etter Å i heiane.

For min del tok jeg spurtprisen på første runde, andre runden mistet jeg tetgruppa på 4 Bakeries og Austad. Beina var dårlige og jeg knota fælt. Men når vi kjørte ut på 3 runden tok jeg igjen gruppa og bestemte meg for å øke farta på de tekniske partiene. Da jeg syntes det var snitt til at flere av de sleit teknisk dagen før. Kjørte så på, jeg og Håkon fikk kjapt en luke som ble større. På siste runden kjørte jeg fra Håkon og vant.

3 kommentarer: