NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 4. mai 2010

Stive bein!!! Ny sittestilling.

Det er ikke å legge skjul på at jeg var ganske skuffet over 6 plassen på maraton rittet i helgen. Det er ganske greit ikke bra nok. Det som er mest frustrerende er at jeg var med i tet gruppa og stivnet om jeg aldri har gjort før. Kroppen var helt totalt stiv. Det samme skjedde til en hvis grad på Norges cup Landvei forgje helg.

Hva er så feil? Det vet jeg ikke enda, men jeg føler meg ganske så grei på trening og korte intervaller men når det blir lengre og gass så stivner jeg. Så idag så var det sittestillingen som skulle sjekkes. Jeg vet at jeg ikke har sitti likt på de nye syklene som jeg gjorde ifjor da geometri, størelser osv er helt forskjellig.

Da jeg begynte å sykle på DBS var jeg hos Foss sport på strømmen for 3D tillpassing så det samme gjorde jeg idag da de hadde målene mine osv fra sist. Jeg regnet med at det skulle gjøres en forandring men ikke så mye som det ble. Det vi endte opp med var ca 1,5 cm høyere sete, 1 cm lengre stem og ikke minst sete 4 cm lengre bakover!! Når man gjorde så store forandringer så skulle man tru at det føltes helt kokko! Noe det ikke gjør. Jeg kjenner det er annerledes, men jeg kjenner også at jeg får med meg opptrekket mye bedre. Jeg har hatt problemer med å få til et skikkelig opptrekk så langt i sesongen.

Sliter du med sittestilling vil jeg anbefale å gjøre en sjekk. Se Foss sport

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar