NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

torsdag 27. januar 2011

Nå skal bolla Ole ned i vekt!

Nå er jeg verken bollete eller spes stor, men når man skal drive med sykkel er ekstra vekt no go!. I perioden nå mellom 2 samlinger blir det mindre trening samt at jeg er litt snørrete. Så da passer det bra å komme inn i rutiner i kostholdet igjen.

Når lag og produsenter bruker 1000 vis av kroner på å slanke sykkelen mest mulig blir det bare for dumt å gå rundt med ekstra kg på kroppen. Men samtidig er det viktig å ikke gå over streken for da går det utover syklingen. Jeg har funnet ut hvor jeg kan ligge og når jeg sykler fortest.

Det er egentlig ikke snakk om slanking men heller å spise riktig og få i seg det man trenger. Da kommer vekten av seg selv. Så nå er jeg igang. Når vekta rundet 76 kg var det på tide.

Jeg bruker Herbalife aktivt når jeg går ned i vekt da jeg syntes det er en grei måte å kontrollere vekten på. Så nå om dagen spiser jeg 2 måltider av vanlig sunn mat og 3 med herbalife shake og tomat suppe. Man kan si hva man vil at vanlig mat er bedre osv. Mulig det, men da spiser jeg for mye og vekten blir på stedet hvil. Når jeg så har gått ned mot det jeg skal veie og drar på treningssamling igjen så blir det mere mat, men fortsatt hvertfall 2 shaker om dagen. Frokost og etter trening er det året rundt uansett vekt. Enkelt og greit fordi jeg syntes det funker bra.

I det siste har det vært mye diskusjoner i media om vekt på utøvere (ref langrenn). Trenere sier at de ikke får i seg nok mat. Det er jo ikke det som er greia, de vil jo være lette som mulig. I kondisjonidretter så skal man bære seg selv og man har fordel av å være lettest mulig da fett ikke gir kraft. Man skal ha i seg det man må, men samtidig ikke legge på seg fett. Det er slik det er!!

I løping så slanker man seg før store løp for å løpe fortest mulig dette er ikke uten grunn. Når man ser Andy Shleck på start i Tour de France så er ikke han tynn fordi han ikke får i seg nok. Han er tynn fordi det lønner seg.



Her er hva Armstrong sier om det:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar