NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 17. august 2010

Birken, hodet gjør forskjellen..

Jeg sitter å leser ganske så mye på nettet om dagen da jeg ikke er helt bra i halsen :-(.. Det som slår meg i alle tips seriene om Birken er at INGEN (som jeg har lest) fokuserer på det som er viktig.. Nemelig hodet!! Det er faktisk det du "trår" med.. Mange som sykler dårlig på Birken kunne lett ha syklet 10 min fortere..

Jeg ser det på meg selv også på dårlige dager så psyker man seg alt for mye ned og så sykler man ekstra dårlig.. Man kan ALLTID sykle litt fortere, ta i litt mere det er bare veldig mye vondere.. De rittene jeg sykler fortest er ritt jeg er skikkelig innstillt på og klar for. Klar for å ha det vondt..

Mange tøffer seg med smerte er godt osv!! Da tar de ikke i nok er min mening, hvertfall hvis man ikke har vunnet. Man kan ikke si at det var et deilig ritt hvis man blir nr 2.. Hvorfor da ikke ta i mere..

Jeg mener dette i høyeste grad gjelder mosjonister også. Da på flere plan. Når man skal sykle et ritt som Birken så ha en rikitg innstilling for rittet. Ikke tenk at du skal slå han og han, hvis du aldri har gjort det før. Det som da skjer er hvis de sykler fra deg så psyker du deg ned, smack smack så har du en "dårlig" dag.

En annen ting er det at du har fikset sykkel alt er klart. Når du står på start vet du at alt er i orden. Alt av stress kan gjøre at forbredelsene på ritt dagen bare blir rot. Kommer du til Rena og bare kan hente nr og alt annet er klart så får du en helt annen ro og du blir mere klar..

Husk også at rittet er 90 km. Selv om det går sykt tungt til Skramstad så kan du fortsatt få en bra tid. Så er du dårlig i bakker innstill deg litt på at du er bak til Skramstad uten at du skal si til deg selv at du er Ræva..

Vær ærlig med deg selv og innstill deg på det som skal skje og vær forbredt.. Skal du sykle fort over fjellet så kommer det til å gjøre vondt, men det blir desto bedre når ølen i Lillehammer blir kasta inn..

1 kommentar:

  1. Veldig enig at det burde fokuseres mye mer på det psykiske!

    Jeg har nevnt det noe her på slutten av spørsmål 2 (http://www.treningsmagasinet.no/wip4/viktig-med-intervaller/d.epl?id=495676).

    Når jeg sier at man må jobbe hardt for å henge med mener jeg vell så mye psykisk som fysisk (noe jeg sikkert burde vært klarerer på).

    Du får bli frisk fort og bite godt fra deg om snaue 2 uker:-)

    LP

    SvarSlett