NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 20. juli 2010

Sportsdrikk på trening? NO GO!!!!

Mange bruker sportsdrikk på hver trening, når jeg i tillegg ser trenere anbefaler dette til yngre ryttere skjønner jeg ingen ting. Hvorfor i allverden skal man lære kroppen sin til dette på trening?? Jeg brukte også dette før noe som har endt med at jeg anntagelig må ha 8 tenner på krone etterhvert.

Drikk vann, te og drikker uten så mye syre. Jeg bruker stort sett vann på trening skal jeg ha smak bruker jeg en Herbalife te som jeg liker. Problemet med sykling å sportsdrikk er at syra tørker på tenna pga av vinden imot. Da gnager det godt!

En annen ting er hvis du kun bruker sportsdrikk på ritt fungerer det bedre. Man føler at det gir et lite kick.

Skal du ha næring på turer så bruk nøtter, tørket frukt, barer o.l.

2 kommentarer:

  1. Burde man ikke til en viss grad venne kroppen til sportsdrikke og gel så en ikke blir så sur i magen under ritt?

    SvarSlett
  2. Det er de fleste tillvennet allerede. Men så klart har du ikke brukt sportsdrikken før så kan man prøve den på en hard trening.

    SvarSlett