NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 13. juli 2010

LANGGGGGGTUR!

Søndag pakket jeg og kameraten min Simen Genius syklene og dro til Kvitfjell for stisykling. Litt vin på kvelden og en god natt søvn seinere våknet vi opp til konge vær på mandagen. Vi tok med drikkesekkene, en hau med slanger, penger og kom oss ut rett for 12.
Da ingen av oss var spesiellt kjent bare syklet vi ut på de stiene vi trudde gikk i riktig retning. Sykt digg å bare sykle for å sykle og ikke tenke på trening, tid, puls eller noe som helst. Bare kose oss på sykt fine stier. Er faktisk overasket over hvor mye bra stier vi fant uten å være kjent...

4 timer senere så og si kun på stier var vi fremme på Skei. Da tenkte vi at vi skulle sykle ca 2 timer tilbake men heldigvis så kjøpte vi oss en pizza og delte denne. Noe som skulle vise seg å være lurt da det kom til å bli en lang tur.

Ut fra skei syklet vi opp alpinanlegget som var den tyngste bakken jeg har kjørt noensinne. Oppe på skeikampen koblet vi oss inn på per gynt stien og syklet avgårde blide og fornøyde. Men når vi hadde syklet 2,5 time og fortsatt bare så Skeikampen begynte jeg å lure litt hvor vi var. Da særlig fordi vi drev med "off piste" sykling. Det vil si utenom stier og kun rundt uten stier... Etter litt knot så vi tilslutt kvitfjell, eneste var at det da var en skog og en dal mellom oss og kvitjell så det ble fort 40 min til før vi fikk koblet oss inn på en sti mot kvitfjell. 21.30, 9,5 time seinere enn vi dro ut kom vi inn på hytta rimelig slitene.

Selv om det var lenge så var det en fantastisk tur. Vi syklet på flere av de råeste stiene jeg har syklet på noen gang. Bare det å sykle rundt fordi det er gøy er veldig deilig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar