NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

lørdag 22. mai 2010

Terrengsykkelrittet, endelig bra bein!

Idag gikk mitt store vår mål av stabelen. Ikke fordi det er størst, best mediadekning, men fordi skal man kjøre bra her må man være en komplett terrengsyklist slik jeg ser det. Man må være god teknisk, god i bakker, god til å presse seg selv (er jo nesten tempo da det blir spredd). Det inneholder alt et terrengsritt skal innholde.

Det er få løyper jeg føler passer meg bedre her hjemme enn denne, det er liksom et rundbane ritt i LANG utgave. Jeg har følt meg bra siste uken så jeg var faktisk ganske så sikker på at jeg skulle kjempe om seieren idag, alt annet hadde vært et nederlag. På forhånd fryktet jeg Håkon, Manengen og Kjøren mest. Enkelt og greit fordi at de sykler bra teknisk og sjelden gjør noe feil.

Planen min var egentlig grei, rolig til 1.terrengparti så Bænge på. I håp om å bli alene evnt sammen med Lars Ragnar eller Håkon. Da dette er veldig gode kamerater av meg så syntes jeg det er stas å sykle sammen med disse. Jeg var først inn i terrengpartiet og det gikk ikke mange 100 meterne før jeg hørte fra Lars Ragnar "vi er alene". Jeg tenkte "faen det er jo ikke mulig, vi har jo akkurat startet". Men alene var vi. Jeg seig sakte men sikkert ifra Lars Ragnar og Ola Kjøren tok over andre plassen. Vi 3 lå så med javn tidsavstand hele første runden.

Ut på andre runden ga jeg gass opp til toppen og økte luka men Ola og Lars tok innpå meg etterpå igjen. Så når det var igjen 10 km så var jeg og Lars Ragnar sammen med Ola 30 sek bak. Når vi kom på grusen ved skullerud så må jeg innrømme at jeg skjønte seieren kom til å gå til Lars Ragnar. Er ingen her hjemme som kjører fra han på grus i et maraton ritt. Enkelt og greit der er han rå. Som tenkt slik ble det, siste kneika opp mot mål støta han og jeg klarte ikke følge.

Men må le litt. En viss lagleder gikk ut på Terrengsykkel.no og mente at Lars Ragnar ikke var teknisk god eller en av norges beste maraton syklister. Nå har han vunnet 2 av 2 N-cup maraton i det mest tekniske løypene så føler jeg har mine ord i behold at han er en av de råeste maraton syklistene her hjemme..

Dagen idag er jeg enkelt og greit kjempe fornøyd med. Endelig fungerte kroppen og en andre plass idag var som en seier når ting gikk så bra underveis. At noen er sterkere må man tåle, sånn er det bare.. Ikke gikk jeg på noe smell det var bare at Lars Kjørte bedre. Dobbel Scott Spark RC gjør heller ikke noe. :-)

Tilslutt må jeg si at vi 3 første har kjørt veldig bra idag. Jeg , Ola og Lars har så å si ikke kjørt sammen i hele dag. Vi har ligget en og en. Altså nesten 3 timer med tempo så skiller det 45 sekunder. Det er lite på en sånn løype særlig når det da er nesten 11 min til 4 og nesten 21 min til 5 plass..

Nå er rødvinen inntatt og senga skal finnes...

Takk for en bra dag i østmarka og takk til alle som heiet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar