NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 9. april 2010

LENGST ER BEST!! VEL VEL!

Nå sitter jeg på vei hjem fra Mallorca hvor jeg har vært på en knall samling med laget. Jeg har fått trent veldig bra og føler at kroppen er fornøyd uten at det har blitt overdrevet. Men noe jeg har lurt på hver gang jeg er på Mallorca, HVORFOR LÆRER IKKE FOLK!!!

Lærer hva tenker sikkert du. Lærer av sine feil er det jeg mener. Vært år jeg er på mallorca kommer klubber, veteraner og andre ivrige for å trene. Og VÆRT år sitter flesteparten igjen med kneskader, sjukdom osv. Og det er de samme vært år.
Når nordmenn er på mallorca skal de ha så helsikes mye mil og timer. Mye mer enn når jeg trener med de som faktisk er proffer. Og så går det noen dager så er hele lag og klubber sjuke. ”Vi har trent så sykt bra, men vi er litt sjuke” går igjen. Nei sier du det. Det rare med det er at til mange av de kunne jeg sagt det på forhånd. Du, du ,du og dere kommer til å ligge rett ut. Smack smack så ligger de der… Hvor og hva er det egentlig lederne og trenerene her tenker på? Var et par grupper som var nedover nå. Jeg sa til de andre på laget at de kommer til å bli dårlig. Det ble de, nesten alle som en!

Jeg har vært syk på samling flere ganger jeg også, men jeg innrømmer hvertfall at det er pga: trent for hardt/mye eller kledd på meg for lite. Men man lærer av det.
Hvorfor stresse så fælt? Kos dere litt og slapp av!

Det jeg kaller slik trening som mange driver med er ”hodetrening”. De er så nøye på og få den ekstra timen. Greit det føltes sikkert bra for hode, men om man sykler 5,5 eller 7 timer gjør ikke den store forskjellen når man som junior kjører ritt på rundt 100 km og veteran enda kortere. Tren kortere og heller litt hardere til tider, tørr å ta fri og stress ned litt folkens så skal dere se at farta kommer. Legg fra deg pulsklokka, ta et glass vin og kos dere litt på tur.

Sånn da var det sagt, måtte ”blåse” litt ut etter å ha sett tulle trening i 16 dager..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar