NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 18. august 2009

Ole's ritt tips: Frem mot Birken..

Nå nærmer vi oss Birken med stormskritt. Det kryr av syklister i marka som kjører det remmer og tøy kan tåle, men nå begynner det snart å bli for sent. Det man ikke har gjort når siste uken starter kan man glemme. Da gjelder det å finne god følelsen og overskudd. Ikke gå i fella og klin til med masse hardt siste uka så du er helt ferdig når starten går.

For min egen del kommer jeg til å kjøre en interval til denne uken og resten rolig. Eller med andre ord jeg skal sykle tryvann opp på søndag som er en bakke tempo. Siste uken før Birken blir det et 2 timers lag ritt som BOC arrangerer på mandag. Dette er litt fordi jeg ikke har syklet ritt på 6 uker. Så trrenger en skikkelig gjennomblåsing.

Siste uke for min del:
Mandag: Ritt + Massasje
Tirsdag: Rolig sykling ca 1 time + massasje
Onsdag: 1 time ca med litt pes kjøring for å få fart i bena eller tilsvarende
Torsdag: Fri+ massasje
Fredag: ca 1 time med innlagte spurter. Ikke noe syre.
Lørdag: Birken.

Jeg har veldig god erfaring med å ta en fridag 2 dager før rittet og ikke dagen før slik mange gjør. Birken går man som kjent rett i bakke så er greit at ikke bena har sovet i et par døgn. Så ta deg en liten tur på fredag, siste fin sjekk av utstyr og ikke minst for og vekke beina litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar