NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

mandag 24. august 2009

Favoritter til Birken!

Sitter her og ser på hvem kanoner som er med på Birken i år. For meg virker det som om det kan bli et ganske så mye tøffere ritt enn på noen år. Her er hvem jeg ser på som de værste av de værste:

-Lars Ragnar Manengen: Den nordmannen som alltid er med å kjemper i toppen på Birken. Er vel den som har syklet javnt best på Birken de siste 3-4 årene.

-Magnus Darvell: En av de beste svenskene som ble 2 i raumerrittet og grenserittet på norsk jord. Har også en kjempe sterk lag kamerat i Mattias Nilson.

-Mattias Nilson: Vant raumerrittet og ble 3 i Grenserittet. Er stort sett alltid bra med i toppen og god til å spurte.

-Massimo De Bartollis: Har vunnet Birken før og ble nr 12 på VM i helgen. Slo feks Bjørnstad som er norsk mester med rundt timen. Så han blir nok absolutt å regne med.

- Mauro Bettin: Lagkamerat med Bartollis.

- Magnus Palmberg: En av de beste svenskene. Og som vi så i blant annet Grenserittet er svenskene javnt over litt bedre enn oss her hjemme.

- Allan Oras: Estlender som satser maraton. Kjørte likt med darvell i VM

- Greg Saw: Vunnet flere norske maraton ritt, sist drammensrittet.

-Thor Halvor Bjørnstad: Norsk Mester maraton

- Kristian Torgersen: Vinner maraton cupen

- Lars Petter Nordhaug: Tidligere vinner av Birken.

Så som dere ser er det mange om beinet. Jeg trur selvsagt at jeg kommer til å være med i toppen der selv også, men er litt usikker på om jeg holder lengden. Ellers er jeg veldig spent på hvordan det har slått ut for de som kjørte Maraton VM i helgen. Om de har klart å hente seg inn igjen.

Anders Hovdenes som vant ifjor er i år ikke med emn kjører VM rundbane. Så blir spennede å se hva Team Etto Høydahl kan få til. De har ikke klart å kjøre noe taktisk som et lag før noe jeg trur de er nødt til i år hvis de skal ha kjangs til å vinne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar