NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 5. november 2010

Følelsen av å sykle om vinteren!!


ER LANGT FRA DET SAMME SOM SOMMER!!!

Når man driver med sykling er litt av greia blitt at man skal "jåle" seg til.. Man barberer ikke bare beina fordi man får massasje samt mange andre bra og mindre bra grunner.. Det er en image ting. Som masse andre "uskrevene" regler i sykkelsporten. Det er bare sånn det er. Når jeg kom fra Moto cross til sykling så syntes jeg det dumeste jeg så var barberte bein.. Hva faen! HOMO!.. Gikk i klasse sammen med Stian Boasson Hagen, husker at vi syntes det var så sært..

Smack smack et år i sykkelmiljøet så ble presset for stort og beina har vært glatte siden.. Nå syntes jeg det bare ser teit ut med hår. Men når man har syklet noen år så blir det bare mere og mere regler man følger.. Når jeg sto foran et ritt her med nybarberte, olja bein, tok i hårvoks, parfyme og deo tenkte jeg "nå begynner det å dra seg til når man pynter seg for å bli møkkete"!! Om ikke det er nok så har jeg de siste 3 årene tenkt: "håper jeg blir Norgesmester nå som jeg er sponset av Kalas, DA SKAL jeg ha den feite drakta".. Du skjønner poenget...

MEN nå er det vinter!! Det er nesten litt krise for når jeg sykler nå om dagen så føler jeg meg som en sykkelpendler!! Når du driver med sykkel på fulltid så er det IKKE kult å bli forvekslet med gutta som ligger å jager hverandre til/fra jobb.. Men man får liksom ikke gjort noe med det. Korte bein er for kaldt, vinterbuksa må på, hetter, store jakker, blinkene skovarmere osv.. Man føler seg ikke bra når man sykler om vinteren og da er det ikke bare følelsen av at det er kaldt, men hele pakka.. For å si det slik så er det ganske vanskelig å føle seg som en syklist når man er 190 høy, 190 høy med vinterklær DA er det veldig vanskelig..

Nei nei man får komme seg til sydligere strøk.. Gran Canaria 9 desember.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar