NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

lørdag 16. oktober 2010

Neste år da skal jeg ...

-bli bra da. –kjøre 10 min fortere på Birken. –vinne. Hørt det før? Det har jeg, og er så lei det. På den tiden her skal alle bli så bra atte HJÆLP! Hvis jeg hører 50 stk sier dette så er det kanskje 5, kanskje som faktisk får det til.

Missforstå ikke, det er bra å ha mål. Men vær litt realistisk.. Hvis det er så lett å få det til neste år hvorfor i all verden gikk det ikke i år? Hvis du har trent masse i år og du gjør det samme neste år hvorfor skal man da bli så bra? Trener du for lite, mye, feil eller rett og slett har for høye forventninger.. Tenk litt på det før man deler med hele verden hvor bra man skal bli..

I elite klassen er det alltid slik. Hver høst skal alle bli yber gode.. Hver høst tenker jeg ”satan som gutta trener, er det bare jeg som er slapp?”. De første årene jeg drev med sykling så trudde jeg faktisk at det skulle komme masse gode folk opp i klassen året etter, men etter som årene går er ikke dette tilfelle.. Det er de samme år etter år etter år som vinner ritt. Alle snakker om det, nesten ingen får det til.. Nå skal det sies at noen tar skikkelige steg fra et år til et annet. I år har blant annet Fredrik Fang Liland tatt et skikkelig steg i 15-16 års klassen.. Han gikk fra å henge greit med i 15-16 års klassen til å ha en fart som matcher topp 5 i senior på et år.. Det er veldig bra og få som får til..

Sykling tar mange år å bli god i. Selv kom jeg rett fra cross til å vinne Norges cupen sammenlagt omtrent.. Men videre derfra går det trått. Man blir litt bedre og litt bedre for hvert år. Dette har vel så mye det mentale å gjøre. Når man først begynner å vinne ritt så vinner man gjerne flere. Man vet hvordan man gjør det.

Så hva skjer i senior klassen neste år? Jeg er ganske sikker på at det blir veldig likt som i år men + Ole Hem. ;-)

Uansett folkens. Mosjonister som elite. Det samme gjelder ikke sett for høye målsetninger for deg selv bare fordi man har en vinter å trene på. Da blir man bare fort skuffet og det hele går utover psyken når ritta kommer..

Hopla!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar