NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

onsdag 15. september 2010

På sti med skikkelig sko!


Var innom Bikes and Boards i dag for å titte litt på diverse deler og endte opp med dekk og kneskydd.. Ja kneskydd! Det har jeg aldri brukt da jeg har vært sikker på at det er noe skikkelig dritt å sykle med. Men samtidig er planen å trene en del teknikk i høst for å bli raskere og da kan det være greit å beskytte knærne litt.. Det var ikke nok jeg tok med et sett skikkelig sti dekk! Jeg har aldri kjørt sti med gummi av det myke slaget og hjælpes så forskjell det var!

Maxxis Minion Super tacky 2.35 var dekkets navn og jeg skjønte at turen ble hard når det spruta grus av dekkene fordi gummien var myk. På asfalt og grus er det det tyngste dekket jeg har kjørt med noen gang. Det sugde seg fast i veien som tyggegummi! Nå er det jo heller ikke laget for asfalt..

Ut i skogen derimot var det HELT sykt. At et dekk kan sitte så sykt bra trudde jeg ikke var mulig. Er kun styrken i beina/kondisjonen som bestemmer hvor du kommer frem. Røtter og stein sitter er ingen hindring selv i regnvær. Man må bare teste det for å forstå. Turen ble tung, veldig tung da dekkene suger krefter men samtidig veldig gøy med så bra feste.

Tilbake til kneskyddene, de var faktisk bra! Jeg tenkte ikke på at jeg hadde de der og jeg kommer til å bruke de på teknikk trening igjen..

1 kommentar:

  1. Det skumle med å sykle med så bra stidekk er at du glemmer at du ikke har så godt grep når du setter på vanlige rittdekk og forventer samme grep :D

    SvarSlett