NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

lørdag 25. september 2010

England hurra!

DEILIG å få til et ritt i utlandet. Det nærmer seg slutten av sesongen og jeg holder sesongen i gang å plukker poeng.
I dag var det avsluttningsritt i den Engelske cupen da som UCI katogori 1 ritt. Løypa var av den harde typen uten de store tekniske vansklighetene. Er sjelden jeg er nede på minste skiva foran, men her var jeg nede på den hvertfall 3 ganger på runden og det var de andre gutta også. Her i England er det 2 som er store, Becingsdale og Kileen. Jeg regnet med på forhånd at disse skulle bli for gode.

Ut fra start gikk det over en elv (hat) og inn i en bratt lang gressbakke. Her virket det som de engelske hadde blitt enig om at det var den store press Fagerli dagen. Uansett hvor jeg la meg så var det noen som skulle presse meg ut. Mens Becingsdale var det ingen som nær for å si det slik. Starten gikk fort og her må det ha vært mange som kjørte helt med hodet under armen.
Midtveis på 1 runden var det meg, Becingsdale og en fyr til med navnet Lee. Men da Becingsdale begynte å kjøre på litt turte ikke Lee å henge med virket det som. Jeg tenkte at nå skal jeg jaggu prøve. Var ganske kult å ligge 1,2,3 og 4 runder sammen med favoritten. Aldri vært med å styrt farten i et ritt i utlandet før. Vi byttet på å dra og dette gikk veldig bra.
Når det var igjen 1,5 runde kjørte Becingsdale fra meg i en stupbratt bakke som jeg sleit med hver runde. Prøvde å kjøre meg opp igjen men da kom krampene tettere og tettere. Begynte å frykte at jeg skulle få helt stopp!

Opp startbakken på siste runden var det ”slutt”. Jeg kom så vidt opp på 26-34 utveksling og samtidig ble jeg tatt igjen av Lee som lurte rett bak oss. Han så selvfølgelig at denne nordmannen har fått det og støtet i neste bakke. Han fikk 10 sekunder på meg før vi kom ut på sletta etterpå. Da jeg ikke viste hvor langt bak 4 mann var så var det bare en ting å gjøre! Hente igjen Lee. Det klarte jeg og samtidig tenkte jeg angrep er beste forsvar og ”banka” forbi han igjen.
Jeg lå så foran han resten av runden og ”sperret” slik at jeg skulle ha noen å kjøre med. Han tok meg i spurten med 1 sekund og 36 sekunder bak vinneren.

Men alt i alt var jeg veldig fornøyd. Jeg prøvde å utfordre bestemann men fikk litt svi, men jeg kom på pallen noe jeg bare hadde håpet på forhånd. Tippet på forhånd at jeg skulle ligge mellom 5-10. Samtidig er det digg å merke at jeg har hevet meg på rundbane i år. Og avslutte sesongen med gode resultater er utrolig digg foran en lang treningsvinter.

2 kommentarer: