NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

søndag 8. august 2010

Grenserittet!

Showritt:

Fredagen var det showritt inne på festningen. Fantastisk bra inativ fra Grenserittet, kul løype, bra med folk og bra pengepremier. Alt det vi aktive vil ha. 10 runder og spurtpremier på annenhver runde. Det gikk i et høyt tempo fra start og folk ramlet av med en gang. Jeg hadde bestemt meg for å ikke gå for noen spurtpriser og heller satse på bra plassering til slutt. Dette viste jeg å være lurt da jeg hadde nok en tung dag i ritt. Er ikke det trøkket jeg vil ha men så er det heller ikke noe overaskenes da det er slik jeg har lagt det opp. Jeg tapte til slutt spurten om andre plassen og ble nr 3. Et bra resultat på en tung dag. Emil Lindgren vant.

Grenserittet:

Dette er et ritt jeg aldri har fått til og slik ble det i år også. Jeg har styrken min teknisk og i bakker, her er det ingen av delene. Men seier går man for uansett. Bedre å dø i front enn å overleve bak som taper. Som sagt som gjort. Jeg og Lars Ragnar var de eneste nordmennene som kom i tet gruppa sammen med 6-8 svensker etter en del støting og små kneiker i starten. Da trudde jeg dette skulle gå inn men merket at beina ikke var konge. Kom så til første langesone og her ble det støtet når jeg fikk langing så ramlet da av og kom i gruppa bak. Her var det yterst dårlig samarbeid og jeg tenkte egentlig at da var rittet over for denne gang. Om man blir 8 eller 12 er egentlig revnede likegyldig.

Men merket at jeg var sprek i bakkene så kjørte ifra gruppa jeg lå sammen med opp til første pulje med Greg på hjul. Men da stoppet gruppa helt opp når vi passerte Prestbakke og det kom flere og flere opp. Herfra og inn ble det til et landveisritt hvor ingen klarte å komme ifra. Spurten skjønte jeg at jeg ikke hadde kjangs på men prøvde å ble 8. Plasseringsmessig er jeg ikke fornøyd da det var pallen som gjelder men når rittet og beina ble som det ble er det helt ok.

Betrakninger for helga:

-Ellers var det kult at Lars Ragnar som er super sterk om dagen ble nr 2 samt Wengelin som også jobbet bra underveis vant. --Geir Lien også begynner å vise kjente takter og er en annen Geir jeg så i helgen enn det har vært i ritt i år.
-Mye rar kjøring og nervøs kjøring. Var jo tilløp til velt lenge før startet gikk, det er litt unødvendig.
-Svenskene er generellt sterkere enn oss om dagen (med unntak av Lars Ragnar) og kjører mere fair. Ikke så rart de syntes nordmenene kjørte tullete til tider.
-Super arrangement men syntes litt av sjarmen med rittet er ødelagt ved å gruslegge de fine tekniske partiene som var. Dette er jo det som var bra med rittet at man hadde litt av hvert.
-Kroppen er fortsatt ikke helt på topp men er på vei til bra form kjenner jeg. Noen ritt til nå.
-39 på storeskiva er litt/veldig lite på grenserittet (tabbekontoen)


Nå venter Danmark og rundbane ritt til helgen. Det gleder jeg meg masse til.

se www.kondis.no for fine bilder fra showritt samt grenserittet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar