NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

torsdag 17. juni 2010

Treningsprogram mot Birken!!

Er flere som har lurt på om jeg kan legge ut noen eksempler på treningsprogram mot Birken. Dette skal jeg nå gjøre da for 2 typer grupper. De som trener 5-8 timer i uka og de som trener 10-15 timer i uka. Planen er da og legge ut et eksempel helt frem mot Birken fra 1.Juli. Jeg har ikke laget noe enda og det er ikke gjort på 1-2-3 men som sagt skal være klart før 1.Juli.

Program som jeg da lager kan være en pekepinn på hvordan man kan trene. Men alle er forskjellig, men samtidig mener jeg at ikke trening for mosjonister er så fryktelig vanskelig som mange blader her og der skal ha det til. Det går i formler og regnestykker som om det var romforskning. En ting har de fleste felles de bør få bedre kondisjon!. Fleste parten jeg kjenner som er bra mosjonister kjører for rolig på intervallene/hardøktene! Dette av flere grunner, trent for mye halvhardt, jobbet for mye osv. Er ikke alltid man skal presse igjennom økter fordi man har tenkt det.

En ting dere kan starte med frem mot jeg får opp oppleggene er igjen som skrevet før i bloggen:

Hva er du dårlig til?

Klarer du å trene hardt nok alene på de harde øktene eller bør du finne deg noen å sykle sammen med?

Spiser du rikitg? Hele dagen?

Er du tung og vil ned i vekt. Isåfall bør du begynne snarest slik at man går sakte men sikkert ned. Trenger du hjelp til dette ta kontakt.

Hva er du god til?

Osv. Tenk litt over det. Hvis det er et punkt i Birken du ramler av/sliter hver gang så kanskje gjøre noe med det før Birken i år?


DA får jeg begynne å skrive et lite treningsopplegg!!!

1 kommentar:

  1. Dette liker jeg. Er selv i gruppe 1 her. ca 5t i uka (dog ikke bare sykling). Lurer litt på hvordan jeg skal legge det opp mot birken. Ligger normalt sånn +/- 15min bak merke hvert år. Så da regner jeg med dette skreller av de minuttene jeg mangler... =)

    For min del går det veldig fint til Kvarstad som regel så er det stopp opp mot midtfjellet!

    Kjør treningsopplegg! ;)

    SvarSlett