NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

mandag 28. juni 2010

NM Uka 2010

Da har jeg forlatt Trondheim og skal igjen begynne med bloggingen. NM for meg i år var en fantastisk opplevelse.

I år startet sesongen med mye dårlige resultater og skader. 14 dager før Terrengsykkelrittet var formen helt fryktelig. Jeg la om treningen litt, spiste annerledes samt tenkte litt annerledes. Da ble 4 ritt plukket ut med NM som hovedmål. Raumerrrittet, Terrengsykkelrittet, Nordisk Mesterskap og NM. Når jeg da sitter igjen med 2,2,1 og 1 plass på disse rittene er jeg fantastisk fornøyd.

NM rundbane har for meg i 5 år vært det største målet samt det største jeg syntes man kan vinne i Norge. Er noe spesiellt å bli Norgesmester. Jeg har aldri klart dette før da det alltid har skjedd noe. I år var jeg klar og fokusert som jeg aldri har vært. De siste 2 ukene har jeg faktisk sagt til meg selv flere ganger før jeg sovner at jeg er best. "jeg er best" "jeg er best". Hørtes jo helt dust ut men det funket.

Når jeg sto på start i NM var jeg inni meg totalt innstilt på at jeg skulle vinne. Jeg var i form, spist riktig, vekten på meg var bra (69kg på 189 cm) og sykkelen er det beste man får. Jeg viste også at det kom til å stå mellom meg og Ola. Jeg merket riktignok fort at jeg var sterkere enn Ola selv om han kunne løypa en del bedre. Jeg hadde egentlig ganske bra kontroll på seieren hele rittet. Iløpet av de 2 timene var det ca 10 sek jeg var ufokusert og da sklei jeg på en rot. Har aldri klart å være så fokusert som i de 2 siste rittene.

Den følelsen å komme over mål mot noe du har satset på i 5 år var helt enorm!! Er det sykeste jeg har opplevd. En helt rå følelse av at man har fått til det man skal. Etterpå fikk jeg riktignok en helt vannvitig utladning. Dette gjorde at jeg ikke orket å kjøre Landveisrittet.

Av andre Norgesmestere i Trondheim syntes jeg det var skikkelig kult med Lars Ragnar Manengen på maraton, LInda Wibe larsen på maraton hun hadde faktisk blitt nr 15 i menn elite. Lene var moro men syntes også det var kult av Elisabeth Sveum å prøve og stikke fra Lene fra start. Tøft!

2 kommentarer:

  1. Grautlerer så mye! Den fortjente du! :-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye.
    Spørsmål: "Når jeg sto på start i NM var jeg inni meg totalt innstilt på at jeg skulle vinne. Jeg var i form... og sykkelen er det beste man får”
    Håper du kommer med noen innspill til hvilken sykkel jeg bør velge (målet er merke i Birken og lignende grusritt og at treningsprogrammet kommer snart :)

    SvarSlett