NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

søndag 6. juni 2010

2 plass i Raumerritttet



Nok en andre plass i Raumerrittet, men når det var bak en kamerat så fårn vel si seg fornøyd ;-) Raumerrittet i år var en veldig bra opplevelse noe alle de jeg har snakket med er enig i. Fint vær, koselig folk og bra arrangert.

Før start hadde jeg på følelsen hvordan det skulle gå og vi hadde vel egentlig pratet om det at det var bare å gi gass fra første terrengparti. Som sagt som gjort og de fleste bare raste av. Ut kom jeg, Manengen, Darvell og Nilson. 2 siste fra Svergie for Raumerrytter. Vi 3 samarbeidet bra opp mot gruvlia, men det gikk fort og jeg merket at Lars Ragnar var sprek. For egen del fikk jeg det opp mot Gruvlia og var redd Raumern i år ikke skulle komme til å gå så bra.

Ned Gruvlia kom Lars Ragnar ifra med meg på hjul. Da ga Lars GASS og jeg hadde mere enn nok med å følge med. Lars Ragnar har et par km/t ekstra iforhold til meg på slike sletter. Når vi rundet Råsjøen skjønte jeg at her har jeg 2 valg:
1. Prøve å følge med Lars R men da mest sannsynlig gå på en smell eller bli nr 2.
2. Kjøre sammen med Darvell og få litt roligere å komme på pallen.

Det ble nr 2. Jeg fikk da drikki og spist mens jeg ventet på Darvell og Lars Ragnar bænga på videre. Jeg kom meg etter å ha spist og drikki, men Lars Ragnar tok vi aldri igjen.

Jeg og darvell kjørte sammen til Hellrud hvor jeg kjørte fra Darvell opp mot parkeringsplassen og ble nr 2.

Darvell 3 og Nilson 4. 4 scott på topp samt 3 raumerryttere topp 4. Var en veldig gøyal pall, jeg og Lars Ragnar samarbeider mye på ritt og er gøy når vi står som nr 1 og 2. Er ikke mange jeg syntes det er greit å bli slått av og Lars Ragnar er en av de få. :-)

Så nok en god helg av meg og ikke minst scott syklistene.....

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med 2ndre plass :)

    Av nyskjerrighet - hvilke dekk brukte du og hvilket trykk (psi) hadde du?

    supert - takk, martin

    SvarSlett
  2. Heisann. Jeg brukte Tufo XC 2 plus pariser dekk. Jeg endte på 1,8 bar.

    SvarSlett