NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 26. mars 2010

Snart vår, på tide å gå ned??

Og med ned mener jeg ned i vekt! Jeg har undret meg i flere år over hvor "seriøse" folk er og med folk mener jeg både elite utøvere og elite mosjonister. De skal ha det råeste og letteste utstyret. Bruker tid på hvordan det skal trenes i soner, minutter og sekunder. Men et punkt mange har glemt er vekten! Fett sykler ikke fort! :-) Sånn er det bare. Jo mindre man drar på jo hvor fortere sykler man. Dette er jo såklart ikke helt sant, men fett hjelper deg ikke til å sykle fort.

Så i år hvorfor ikke prøve noe nytt?

1.Har du litt/mye ekstra på kroppen hvorfor ikke prøve å få bort dette. I terrengsykling har det mye å si. Legger du om kostholdet har du fort gått ned en del kg før de viktige rittene.

2. Tenk mere taktikk i rittene. Hvor du ligger iforhold til han foran, er du dårlig i bakkene kom deg først inn og slipp deg bakover osv.

Jeg skal nesten garantere deg at hvis du går ned noen kg samt tenker mere på syklingen så vil du sykle fortere til sommeren..


For egen del har jeg ikke så mye å gå første punktet. Eller lettere sagt 2-3 kg ned fra det jeg er nå så er jeg der jeg skal være. Vil du ha noe å samenligne med er det da 189 cm høy og 69-70 kg.. :-)

Her har du 2 stykker som har dratt det i litt forskjellig retning:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar