NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

torsdag 4. mars 2010

Maxxis Aspen, liten dekk test!


Før jeg dro til Kypros fikk jeg med meg noen dekk for testing. Første dekk jeg skal skrive om er Maxxis Aspen i 120 TPI 2.10 bredde. Jeg har nå prøvd det på typisk Birken terreng pluss litt i en middels teknisk rundbane..

Det som hvertfall er sikkert er at dette er et konge dekk for norske forhold.. Det triller godt, sitter bra i svinger og har ganske så bra grep. Jeg har egentlig ikke syntes Maxxis har hatt noe veldig egnede dekk for Birken. De letteste syntes jeg er for skjøre (maxlite 285 er vist bra men det har jeg aldri prøvd) og Crossmark som mange sverger til syntes jeg er for grovt for Birken. Aspen derimot er i midt hode perfekt for Birken. 475 gram er en ok vekt som gjør at det er litt gummi i dekket også

Det er kanskje det beste dekket jeg har testet for vanlig felg til tørre løyper og ritt som Birken. Og forløpig har jeg ikke funnet noe negativt om dekket til de forholdene det er tenkt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar