NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

tirsdag 16. mars 2010

Birkebeinerrennet.

Da er det klart for vinterens hovedmål for mange. Skia skal smøres, glides osv. Det er KAOS i skibutikker rundt omkring og kronene sitter løst. "Hva er det et nytt pulver? Det må jeg ha! Koster det 1200. Ja ja det får gå." Har du behandet skiene dine dårlig resten av året så har det lite hensikt å bruke 1200 korner på pulver nå. Men for all del glide skiene dine, men er ikke pulver eller ei som avgjør hvis du ikke behandler skiene resten av året.

Det ser ut til at det blir litt køddete forhold til helgen (som alltid :-)) så har du ikke stål kontroll på smøring spørr om hjelp. De store ski butikkene kan garantert hjelpe deg. Foss Sport, Milslukern, Bull Ski og kajakk, Oslo Sportslager, Sport og Fritid Lillehammer osv kan garantert hjelpe deg med smøring. Det jeg ikke vil anbefale er å følge tipsene på swix.no. Jeg og flere som jeg kjenner har gjort dette på noen skirenn gjennom årene og hver gang ender det med dårlige ski.

Været blir som det blir, men det du kan gjøre noe med er Kostholdet. Ikke gå i den blemma at du skal fylle opp siste dagen. Hver nøye hele den siste uka. Man kan bruke flere tusen på skismøring, men å være litt nøye siste uken på kosthold blir sett på som stress! Hvorfor er det slik? Spis en skikkelig frokost hver morgen. Da gjerne korn med feks nøtter og honning. Så fortsetter du dagen med å spise 4-5 ganger om dagen. Selv om du jobber klarer man å få i seg et mellommåltid mellom frokost lunsj. Ha med deg en liten matpakke, bland deg en shake, ta en bar. osv.

Dere får lykke til.

2 kommentarer:

  1. hvorfor er smøretipsene fra swix dårlige? fordi de tar utgangspunkt i de som starter først med en temperatur og ikke de som starter lenger bak og da kanskje en annen temperatur?
    www.yr.no er da bedre?

    SvarSlett
  2. Vet ikke hvorfor de er dårlige. Men jeg og flere med meg har hatt veldig dårlig erfaring med de. Derimot når jeg har fulgt Milslukern sine eller Foss Sport har jeg hatt bra ski. HAr aldri gått Birken, men andre renn de gir tips til. Kan hende og anntagelig er swix tipsene bedre på Birken..

    SvarSlett