NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

onsdag 31. mars 2010

4,5 time på terrengsykkelen.

Idag var det klart for 4,5 time på terrengsykkelen i en runde ved Valdemosa. Det er flere som lurer på hvor man kan sykle terreng her på øya og jeg skal her prøve å komme med en forklaring på denne runden. Riktig nok er runden av det harde slaget, men skikkelig morsom.

Idag syklet jeg sammen med Kalle, Frans (muskelbunten) og Tom opp mot militørleieren før jeg kjørte mot Valdemosa. Opp til Valdemosa kjørte jeg ett drag og etterhvert så jeg en gruppe med racer syklister langt oppi bakken. Det var knall da jeg kunne jagge på disse de siste 6-10 min av draget. Rett før toppen tok jeg igjen de 3 beste av de. Rikitg nok syntes ikke de det var drit fett å bli syklet i fra av en på terrengsykkel så han ene støta og tok meg på slutten av bakken.

Jeg skal prøve å beskrive løypa med noen bilder. Men hadde litt lite bateri på kamera så fikk ikke tatt så mye bilder som tenkt. Man starter turern i Valdemosa med nesa mot Palma. Man kjører så "ut" av Valdemosa og svinger opp til venstre her (bilde) før man tar første til Høyre.:



Kjør så bortover denne asfalten og så opp til ventre når du ser grusveien. Kjør så denne igjennom et par porter og når du sykler over en ku-rist er det bare å sykle til venstre oppover bakken. Da følger du bare det som er "hoved"stien oppover hele tiden. Her er det skikkelig bratt til tider.



Nå er det egentlig bare å følge oppover og oppover. Her vil det komme fine stier samt ganske steinete stier. Men fortsatt bare å følge hovedstien. Her er noen bilder av hva man kan vente:






Nå er du oppe på toppen og stien slynger seg litt frem og tilbake opp og ned bortover.. Her ser dere også utsikten over Valdemosa samt de siste bildene er bilder av stien ned.














Når man er her da starter det kule/skumle. Er en heftig utforkjøring med mye stein og ganske tøffe partier. Følg også her bare hovedstien nedover. Men pass litt opp her er det mange som går opp. Men de fleste bare smiler og klapper da de har mere enn nok med å gå der...






Så ender man nede i Valemosa igjen. Var en super tur på 4,5 time i et kjør med 2 lange intervaller på ca 20 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar