NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

søndag 28. februar 2010

Da begynner OL å nærme seg slutten!

OL i år har ikke vært det samme som det pleier da jeg har vært på Kypros, men det har vært mange store øyeblikk for det. Jeg har ramset opp her hva jeg syntes har vært det største:

Aksel: Med en trøblete sesong så langt for så å komme og ta 3 medaljer i OL er for meg det som har vært desidert størst.

Jansrud: Skikkelig kult med sølv i storslalomen.

Bjørgen: Endelig lykkes i OL, og til de grader også.

Pølsa: Sprint stafett gull var gøy da han så sykt sprek ut på sprint men veltet.

Stafett jentene: Skikkelig gøy med gull på damestafetten langrenn. Særlig at Steira fikk gull.

Bøkko: Etter mye trøbbel før OL klarer å få med seg en bronsje.

Det jeg derimot syntes er litt av det sørgelige slaget er måten flere av langrennsløperne gjør alt de kan for å finne på grunner for at de andre slår de. Akkurat som det skal være umulig å slå en Norsk langrennsløper..

Det siste er taktisk. Jeg satt igår å så på 30 km damer. Og makan til dårlig taktikk har jeg ikke sett. Da Steira stikker så er det Bjørgen som jakter henne inn!! De hadde der en mulighet som var enorm. Hadde Bjørgen der bare lagt seg bak så hadde de andre blitt usikre fordi de vil jo ikke dra Bjørgen. Plutselig kunne da Steira fått flere sekunder og kanskje en medalje. Isteden går Bjørgen alt hva hun har å gjør slik at ingen av de andre landene trenger å tenke en gang, de kan bare henge med Bjørgen..

Idag går trenere ut i avisen og sier de sterkeste vant.. Ja det gjorde de, men i en fellesstart har man faktisk en kjempe mulighet til å gå på en måte så kanskje ikke den sterkeste vinner. Heller gå taktisk. På forhånd hadde altså jentene fått besjedd om 2 ting: de skulle ikke gå inn egene jenter og Bjørgen skulle ikke dra.. Smack smack så var begge ting gjort og siden vi fikk sølv så syntes de det var greit!! Man kunne jo prøvd å gjort det samme i et sykkelritt så kunne vi sett om lederne der syntes det hadde vært greit fordi man ble nr 2..

Bjørgen har gjort et kjempe OL noe som er gøy og velfortjent men taktisk er dette litt svakt. Og hadde jeg vært Steira hadde jeg vært nok så sur idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar