NY HJEMMESIDE!!!!!

BRUK

fredag 24. juli 2009

Spinning i Spania. :-P

Da har vi vært her i marbella i noen dager og jeg har funnet meg et ganske så bra studio. Her er det meste av apperater,innendørs svømmebasseng, spinning, spa osv osv. Men enkelte ting er ikke som hjemme.

Nå har jeg vært på 2 spinning timer og makan til rør har jeg ikke sett. Riktig nok syntes jeg det veldig mye drit på norske treningssentere også, men de 2 jeg har hatt nå tar kaka. Det startet med spinning torsdag. Kom inn i et helt ok spinning sal, rikitg nok veldig varmt men det går fint. Spinning instruktøren setter seg og SMACK så er vi igang, og da mener jeg igang. Her banka han på med techno fra første stund. Rett opp i en satans frekvens. Jeg kjørte mitt eget løp og tenkte når timen var slutt at dette må være blant de dårligste intruktørene. Selv om han bare hadde dunk, dunk musikk skal han ha for at det var bra satt sammen.

Spinning fredag. Årets og tidenes råeste spinning time jeg har vært på. Jeg møtte opp og så en liten sprett av en fyr med barberte bein, tenkte da som naturlig er at han er sikkert gammel syklist. Dette blir bra. Noe det ikke ble. Den timen skulle vise seg og bli en sketsj av de store. Sjelden jeg sitter på terskel og ledd men her var det ingen vei utenom.

Timen starter med en morgengymnastikk jeg aldri har sett makan til. Her er vi for å sykle mens han lille raringen skal tøye ALT av muskler i håndledene.?? Og det med 130 tråkk i minuttet. Noe som skulle vise seg til å være lite på hans timer. Gidder ikke skrive om alt som skjedde men de kuleste tingene var:

-Alt skal skje med syk frekvens. Når vi her hjemme sitter med hel takt og står med feks hal takt. Så var det her sitter med hel takt og står med dobbel takt. Og dobbel takt på technolåter er til tider VELDIG mye. Det knasa i kneskåler og slo i fleske rumper da de rundt prøvde å følge. Han klarte jo ikke dobbel takt, men at han sto med 160 i frekvens uten belastning er ikke å ta i. Og mens han sto skulle vi i tillegg klappe. Hvorfor anner jeg ikke men det var direkte livsfarlig.

-Men det kuleste var når han sto med ca 140 og skulle ta pushups på sykkelen samtidig i takt. Var ikke en eneste i hele salen som var i nærheten og klare det men ble sykt mye kule kropsbevegelser av det.

Men noe som er pluss på spinning her er at damene kler seg ganske så sexy på spinning. Det er bra. Lite utvaska store t-sjorter her i gården.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar